Sport & Gezondheid/ Hobby & Lifestyle
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

036 Almere zorg - Sinds 1 juni verzorgt onafhankelijk klachtenbureau De Have de klachtafhandeling voor de deeltaxi (collectief vervoer Wmo). Taxi Salders, dat het vervoer met de deeltaxi uitvoert, behandelde klachten van cliënten voorheen zelf.

Cliënten vonden deze manier van werken niet onafhankelijk genoeg. Daarom is bij de verlenging van het contract van Taxi Salders afgesproken om een klachtenbureau in de arm te nemen. Het contract met De Have loopt tot 30 september 2022, gelijk aan de einddatum van de eerste verlenging van het contract met Taxi Salders.

Werkwijze

Cliënten kunnen klachten over de deeltaxi digitaal of telefonisch melden bij klachtenbureau De Have. Het bureau neemt vervolgens telefonisch contact op met de indiener. Binnen twee weken volgt uitsluitsel over de opvolging of het besluit over de klacht. De Have, Taxi Salders en de gemeenten hebben afspraken gemaakt over nog lopende klachten.

Informatie voor inwoners over de deeltaxi en de klachtenregeling is te vinden op www.almere.nl/deeltaxi.

Afbeelding van Clker-Free-Vector-Images via Pixabay 

Advertentie

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.